Mandatory Upgrades #14 – Breaker Bay cz. 2 (Korpo)
Najnowszy dodatek wprowadza kilka solidnych kart dla korporacji, ale mam wrażenie, że jednak brak jest efektu 'wow’ który był przy kilku kartach runnera. Zobaczcie co o pozostałych kartach z Breaker Bay mają do powiedzenia nasi recenzenci.
Janek: (1/5) Czy naprawdę warto gdy możemy grać Gila Hands Arcolgy, Director Haas’ Pet Project? A Project Vitruvius czy Accelerated Beta Test dają tyle samo punktów bez ryzyka umieszczania dwóch agend na stole? Nie warto, chyba że chłopaki wymyślą coś sensownego.
Selverin: (2/5) Jedyne miejsce gdzie to widzę to jakieś combo na Cerebral Imaging, które po dobraniu całego decku instaluje te 3 agendy Shipment from Mirrormorph i scoruje wszystkie 3 używając 1 Biotic Labora.
Hsiale: (1/5) Aktualnie bez zastosowania, może kiedyś będzie jakieś dziwne combo, które będzie tego używać.
Bazyn: (1/5) Nawet kombo o którym wspomina Selverin nie wydaje się zbytnio pociągające, wymaga też znalezienia trzech kopii agendy. Zapraszamy do klasera!
Janek.: (1/5) Jak go zobaczyłem to pomyślałem, że fajny ale przecież mamy IQ czy Viktora 2.0. Biorąc pod uwagę 2 poprzednio wymienione lody oraz to, że bonus jest tylko na zdalnym serwerze nie widzę powodów by pakować Turing do deku.
Bazyn: (3/5) Nie zgodzę się z aż tak brutalną oceną. Gdy gramy przeciwko popularnemu Eaterowi możemy wystawić Turinga na R&D, przeciwko innym taliom koszt rezu 4 za code gate siła 5 nie jest taki zły.
Hsiale: (3/5) Rzeczywiście musi konkurować o miejsce z IQ czy Viktorem 2.0, ale myślę że czasem będzie się na to znajdowało miejsce w HB, które chce budować remote’y. Zdolność blokowania AI jest ciekawa i jeśli widzimy dużo Atmana lub Eatera, na pewno warto pomyśleć o włożeniu do decku Turinga.
Selverin: (3,5/5) Od Viktora 2.0 lepszy bo potrzeba 3 klików na przejście. Do tego ładnie rozwala talie oparte tylko na Eaterze z którymi podobno Poznań ma problem. Osobiście używam zamiast IQ.
Selverin: (4/5) Jinteki dostało upośledzonego Architecta. Ale za to tańszego i z większą siłą. Idealny ice do stawiania na archiwum, będzie widziany w każdym decku Jinteki. Niestety influence za duży żeby był grany w innej frakcji.
Janek.: (3/5) Crick jest dużo lepszy niż jego brat z HB. Umiejętność mocna na archiwach, siła mocna, tani rez. Niestety poza archiwami taniutki do przejścia. Wydaje mi się, że w sam raz na jedną kopię do Replicating Perfection.
Bazyn: (3/5) Gordian przechodzi za dwa nawet jak nie położymy Crick na archiwach. Ciekawy, tani lód do talii grających na niepułapkowych assetach.
Hsiale: (4/5) Bardzo fajna ochrona archiwum, pod warunkiem że mamy co instalować, dlatego trochę słabszy na początku gry. Za to super tani, myślę że Jinteki Replicating Perfection będzie grało 1-2 kopie.
Hsiale: (1/5) Strasznie wąskie zastosowanie, co gorsza grywalni/bliscy grywalności sysopi to ci, których siłą jest zaskoczenie (The Twins, Bernice Mai, za jakiś czas może Ryon Knight).
Selverin: (2/5) Rzeczywiście bardzo niszowa karta, przynajmniej dopóki nie wyjdzie więcej sysopów którymi byśmy chcieli grać, bo stosunek kosztu do efektu jest całkiem ok.
Janek.: (1/5) Na dzień dzisiejszy mamy 6 sysopów w grze. Myślę, że nie warto.
Bazyn: (1/5) Jakby było co wyszukać to byłby to bardzo silny tutor. Teraz pewnie najchętniej bym szukał Tori Hanzo, ale psucie runnerowi niespodzianki jest bardzo smutne.
Bazyn: (4/5) Fajna karta mocno karząca Noise’a, Maxx i praktycznie każdego Shapera. Jedyny problem to utrzymanie dla niej odrębnego serwera. Możemy jednak trzymać ją niezrezowaną na stole i zrezować w trakcie kluczowego skoku, zmuszając Runnera do wydania dwóch klików i trzech kredytów więcej niż zamierzał.
Hsiale: (4/5) Bardzo mocne, pewnie będzie grane, osłabia shaperowe sztuczki z użyciem Scavenge, osłabia Anarchów (szczególnie MaxX i Noise’a), tylko Criminal w ogóle się tym nie przejmie.
Selverin: (2,5/5) Problem to jednak utrzymać na stole, nie jestem pewien czy się zmieści w talii.
Janek: (4/5) W czasach dominacji Shaperów i Anarchów Clone Chip widzimy prawie w każdej grze. Niespodziewany rez potrafi mocno zamieszać runnerowi w jego planach. Naturalnie pasuje do NBN – już Clot taki nie straszny w archiwum. Sam wrzuciłem jedną kopię do mojego RP i zdała egzamin na regionalsach w Bydgoszczy blokując ponowną instalację psa.
Selverin: (2/5) Niby na R&D jest to ice z wysoką siłą i wysokim tracem ale dalej Data Raven jest lepszy, a nie wydaje mi się żeby w jakimś decku było miejsce na tyle lodów dających jedynie taga.
Hsiale: (3/5) Tani, podbicie siły na tym serwerze, który często chcemy uczynić jak najdroższym bo runner zwykle skacze tam wielokrotnie, wysoki trace, na pewno wart testów.
Bazyn: (1/5) Po co mam grać Gutenbergiem jak mogę grać Data Ravenem? Dla oszczędności dwóch kredytów? Dziękuję, dopłacę.
Janek: (3/5) Do tagującego NBN w sam raz! Oczywiśćie jest Data Raven ale ten ice go nie ma zastąpić. Testowałem Gutenberga w moim NEHu z Dedidcated Response Team i się sprawdzał bardzo dobrze.
Hsiale: (2/5) Nie bardzo rozumiem, po co tu koszt rezu. Zdolność bardziej niszowa niż darmowy Blacklist. Myślę że ciężko będzie na to znaleźć miejsce w decku.
Bazyn: (2/5) Bez kosztu rezu byłaby to przyzwoita, choć sytuacyjna karta. Tak jak jest to zirytowany Runner najwyżej pobiegnie i ją skasuje – jeżeli będziemy ją bronić lodami to całkowity koszt zagrania Student Loans może przekroczyć straty jakie poniesie przeciwnik.
Janek.: (2/5) Bardzo sytuacyjna karta. Mnie martwi nie tyle koszt rezu co koszt trashu, który jest banalnie niski i dla tego tak niska ocena.
Selverin: (3,5/5) Taka kontra na decki na Prepaid Voicepad. Myślę, że się może nawet sprawdzić.
Bazyn: (3/5) Lód, który jest tak taniutki, że nawet chętnie go zrezujemy na innym serwerze niż HQ. Broniąc ręki jednak lśni, mocno taksując Runnera przy bardzo niewielkiej inwestycji.
Janek: (3/5) Dobry lód szczególnie dla Blue Suna. Nawet jeśli musimy go zainstalować poza HQ, zawsze można go przemieścić. Alternatywa dla Ice Walla.
Selverin: (3,5/5) Myślę że zastąpi Ice Walla. Na HQ to już jak Bastion który kosztuje 4, a przejście popularnym Corroderem to 3. Lód którego przejście jest droższe niż rez jest zawsze dobry.
Hsiale: (4/5) Najlepszy w Blue Sunie – można położyć tam, gdzie jest potrzebne małe end the run, później przełożyć na HQ. W innym Weylandzie, o ile nie potrzebuje on awansować Ice Walla, też wygląda ciekawie i pewnie będzie grany trochę częściej, choć tu już jeden kredyt więcej jest argumentem przeciw.
Janek: (4/5) Mocne. W Blue Sun nawet bardzo. Od razu mi przychodzi do głowy synergia z Executive Boot Camp. Myślę, że na pewno znajdzie miejsce w różnych “Big Ajsowych” deckach.
Selverin: (4/5) Bardzo mocna karta, ale przypominam że działa jedynie na karty w serwerze, a nie lody. W moim HB nawet zastąpiłem nim Hedge Funda, wolę jednak zrezować za darmo Adonis Campaign lub Eve Campaign dostając kredyt za instalację i jeszcze zostawiając kartę konieczną do straszowania przez runnera.
Hsiale: (4/5) Silne i neutralne, więc można próbować w różnych korpach, choć najbardziej będzie pasować chyba do HB i Blue Sun. Na szczęście region więc nie można trzymać w jednym serwerze z SanSan City Grid.
Bazyn: (4/5) Najlepiej działa oczywiście z kartami, które rezujemy na część gry, po czym się ich pozbywamy robiąc miejsce dla kolejnych oraz z upgrade’ami, których możemy napchać w serwerze dużą liczbę. Świetnie więc sprawdzi się z ekonomią opartą na Adonisach i Ewach, a także z Caprice Nisei, Ashem, czy Cyberdex Virus Suite.